QMI Gear / Cardan behandling med PTFE

kr 375,00

Med stigende efterspørgsel efter energibesparende gearolier med lavere viskositet, der giver mindre beskyttelse af friktionsoverfladen. hvilket igen ofte resulterer i øget slid. QMIs PTFE-metalbehandling giver øget beskyttelse, da den reducerer varmeoverførsel, friktion og slid. Dette giver bedre ydeevne og længere levetid for gearet.

  • 0,320 liter

Beskrivelse

Fordele

• Reducerer friktion og slitage
• Komponenterne holder længere
• Reducerer varmeudvikling og stress
• Øger ydeevnen
• Mindsker reparationer
• Giver lettere gearskift
• Reducerer støj
• Mindre energiforbrug
• Beskytter mod korrosion
• Olien holder længere

Yderligere information

Vægt 0,3 kg
Mål 8 × 5 × 21 cm

Anmeldelser

  1. Dansk

    andre@rocketdesign.no

    (translated)

    QMI på differentialet

    Hej, Thor.

    Ville bare fortælle om den seneste erfaring med QMI.
    Jeg købte i august en Nissan Laurel 2.8 Diesel, som nu har kørt 375000 km.
    Gearkassen blev totalrenoveret i november 2005. Ejeren fortalte, at han havde haft bilen inde for at få skiftet koblingen, men fik besked om, at koblingen var helt fin. Da jeg købte bilen, skiftede jeg olie på gearkasse og differential, da jeg tænkte, at det kunne være slidte tænder i differentialet, der forårsagede bilens opførsel. Det var kun, når jeg satte i gang i 1. gear (og gerne når det var op ad bakke), at det “hakkede” en del. Olien jeg brugte, var Royal Puple, som dækker GL4 og GL5. Efter ca. 13000 kørte km irriterede jeg mig mere og mere over det, og tænkte, at jeg kunne ofre et par hundrede kroner mere og samtidig tilsætte QMI til gearkasser og differentialer.

    Som sagt, så gjort. Efter at jeg havde tømt den gamle olie ud af differentialet, hældte jeg en flaske QMI (236 ml) på og fyldte op med Royal Purple gearolie. Til min store forbløffelse forsvandt rykkeriet og hakkeriet allerede efter ca. 20!! kilometer. Det var lidt mere, end jeg havde forventet, men jeg må bare konstatere, at problemet er løst, så nu slipper jeg for at bekymre mig om at skulle se efter en ny bagaksel. Jeg har efterfølgende kørt ca. 1500 km, og det ser ud til at fungere.

    Skal have olieskift og service på vores Mercedes årg. 2003, og så skal motoren også have QMI. Jeg har tidligere behandlet automatgearkassen med det, og det virkede utrolig godt dér også. Gearskiftene blev betydeligt blødere end før, og ved jævnt gaspådrag kan du næsten ikke mærke, at den 5-trins gearkasse skifter. Du ser bare, at omdrejningstælleren bevæger sig. Bruger selvfølgelig RP-olie på begge motorer og er supertilfreds med den, men synes det kan være fint at bruge QMI oveni, fordi det her ser ud til at være ekstremt godt. Til jer, der læser dette, er der kun én ting at sige: Du tjener hurtigt QMI-udgiften hjem på lavere forbrug.

    Med venlig hilsen
    Jonny Konradsen.

Vis kun anmeldelser på Dansk ()

Tilføj en anmeldelse

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette websted bruger Akismet til at reducere spam. Se, hvordan dine kommentardata behandles.